utorok 9. júna 2015

Cookies - základný recept



Cookies sú super. Je mi jasné, že v obchode ich kúpite za pár centov. Ale prečo si nepripraviť dávku cesta dopredu? Jednoducho cesto pripravte, zabaľte do papiera na pečenie a šup s ním do mrazničky. Nabudúce keď vás prekvapí návšteva, jednoducho odkrojte 1cm hrubé krúžky z cesta a za 15 minút máte na stole domáce cookies. A to už je celkom slušný trik, čo poviete?

Nasledovný recept je úplný základ, z ktorého možno budú v budúcnosti na blogu variácie.

Potrebujeme:

  • 100g masla
  • 150g kryštálového cukru
  • 1 vajce
  • 1/2 čajovej lyžičky vanilkového extraktu
  • 1/2 čajovej lyžičky jedlej sódy
  • štipku soli
  • 250g hladkej múky 00
  • 100g nasekanej čokolády (40-50% kakaa) alebo čokoládových "chipsov"
  • 100g nasekaných mandlí alebo ľubovoľnej zmesi orechov

Postup:

Najprv vymiešame do biela maslo s cukrom. Následne pridáme vajce, soľ a vanilku a znovu šľaháme varechou. Na záver pridáme múku, sódu, čokoládu a orechy. Vznikne nám veľmi tuhá a sypká zmes. Zmes sa pokúste nezjesť okamžite. Je totiž super aj surová.

Cesto môžeme zabaliť do papiera na pečenie a dať do mrazničky alebo vytvarovať z neho placky a piecť 13-15 minút pri 180 stupňoch. Cookies sú hotové keď sú jemne zhnednuté na povrchu. Dobrú chuť!


14 komentárov:

  1. Ked som si citala recept a ze budem jest surove cesto...no, hm, hovorim si, to urcite. A na moje prekvapenie, ano. Vonalo tak krasne a chutilo este lepsie, ze som prvykrat jedla surove cesto a nevedela som sa dojest :) Vyborne Matko, dakujem za recept. A este prosim ta, ako je dobre ich skladovat, aby aj druhy den boli makke lebo mne stvrdli... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Misulka tvoja recenzia ma velmi potesila a pobavila :) dakujem za odskusanie receptu! Co sa tyka cookies, tie su vacsinou prave take tvrdsie. Ak mas rada jemnejsie, alebo vlhkejsie cookies, je to vacsinou prave receptom. Take cookies obsahuju vacsinou viac cukru a na miesto masla olej. Mozno pridam taky recept v buducnosti. Zatial ku cookies pridaj nakrojene jablcko, ako ku medovnikom. Udrzi ich to trosku jemnejsie.

      Odstrániť
    2. Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď :) s týmito som spokojná, tak k nim hodím len to jablko :)

      Odstrániť
  2. Skusala som :) jedno nudne nedelne popoludnie som sa rozhodla spravit cookies a zamrazit a v sobotu som to vytiahla, nakrajala, zamrznute ujedala (to cesto je fakt super surove) a dala do rury...bolo to neskutocne chutne a dobre padlo, ked dosla navsteva :)
    kedy budu nove recepty? ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem za pozitivnu reakciu. Vzdy potesi ked sa podari uspesne replikovat recept :)

    Bohuzial som v procese stahovania a Moja Kuchyna by sa dala nazvat ako "Moje Stavenisko", ale slubujem ze na blog myslim a len co sa bude dat a ostane trosku viac casu, opat sa tu zacnu objavovat nove recepty.

    Dakujem za vernost! :)

    Martin

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Práve som ich dala do rúry, už teraz voňajú a áno, cesto bolo fajné :) Ďakujem za recepty, skvelý blog, určite poskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Včera večer som ich prvý krát urobila a musím povedať,že som konečne našla vynikajúci recept na cookies ďakujem za recept

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super! tesim sa ze sa podarili. Spatna vazba je pre mna velmi dolezita. Dakujem :)

      Odstrániť
  6. Ako veľmi bude vadiť ak vynechám jedlu sodu a vanilkový extrakt?😶 ale inak zatiaľ najviac sympatický recept . Určite otestujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Soda urcite bude chybat :) Nepiect bez sody. Vanilku je mozne ozeliet. Ale preco? Doprajme si doma :) Budu chutit lepsie. Bez vanilky to uz nie je tento recept.

      Odstrániť
    2. Netrávim veľa času v kuchyni a cookies ma len tak napadli čiže som to chcela skúsiť. Ale ďakujem za radu , budem teda piecť s tým.

      Odstrániť
  7. Ja by som dala menej múky, lebo cesto bolo velmi sypké. Ale cesto chutilo skvele, aj neupečené a cookies chutili.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, cesto je tuhšie ako v iných receptoch. Hlavne že chutili :)

      Odstrániť