nedeľa 30. júna 2019

Ovocná bublanina

Ani neviem ako sa to stalo, ale už je tu júl. Už dávno nechodím do školy, ale cítim sa, ako keby sa mali práve začínať prázdniny aj mne. V záhrade dozrievajú naraz jahody, maliny, čučoriedky a ríbezle. A veľmi málo receptov je vhodnejších na oslavu tohoto obdobia ako bublanina. Za recept ďakujem svojej babke, ktorá mi ho ochotne nadiktovala. V recepte som nerobil žiadne zmeny oproti originálu.



Potrebujeme (1 plech):

  • 3 vajcia
  • 200 g kryštálového cukru
  • 150 ml (135g) oleja
  • 350 g polohrubej múky
  • 150 ml mlieka
  • 1 čajová lyžička prášku do pečiva
  • štipka soli (nemusí byť)
  • 500 g bobuľového ovocia
  • práškový cukor na posypanie
Postup:

Vajíčka s cukrom vymiešame do peny. Pridáme olej, mlieko, múku a prášok do pečiva. Ja rád dávam aj štedrú štipku soli na zvýraznenie chuti. Prísady miešame iba dovtedy, pokiaľ sa nám prísady rovnomerne nespoja do pekného tekutého cesta bez hrudiek. Ak budeme miešať pridlho, budeme mať tuhú bublaninu.

Ja som piekol bublaninu v menšom hlbokom plechu. Moja babka vždy používala plech veľký. Preto na fotke uvidíte, že bublanina je trošku vyššia ako by ste možno očakávali. Odporúčam použiť klasický veľký plech. Ja som vylial cesto na papier na pečenie. Babka zvykla plech vymastiť bravčovou masťou a vysypať polohrubou alebo hrubou múkou.

Cesto posypeme ovocím. Ja som použil mix ríbezlí, čučoriedok, jahôd a pár malín. Bublaninu pečieme približne 30 minút pri 180 stupňoch celzia, alebo 160 stupňoch s cirkuláciou vzduchu.

Hotovú bublaninu necháme vychladnúť. Ak sme mali veľa kyslého ovocia ako sú ríbezle, môžeme bublaninu ešte posypať práškovým cukrom. Dobrú chuť!



1 komentár: